Uusi alkeiskurssi alkaa

14.3.2024

Aloitamme Järvenpään Ratsastusseuralla uuden alkeiskurssin.  Aikaisempaa hevos- tai ratsastuskokemusta ei tarvita. Opettajana toimii Laura Haasala.

Kurssien aloitus ja kesto:

lauantaina 6.4. alkaen klo 14-15. Kurssi kestää 15.6 asti.

Kurssit kestää yhteensä 11 viikkoa, joista ensimmäinen kerta on käytännönläheistä teoriaa ja seuraavat 10 kertaa hoitamista ja ratsastusta kerran viikossa aina samaan kellonaikaan. Ryhmäkoko on max 8 ratsukkoa. Kurssi järjestetään mikäli osallistujia on vähintään 4.

Kurssien hinta jäsenille: 410€ juniori, 420€ seniori

Ei jäsen: 445€ juniori, 455€ seniori

Kurssilla opetellaan teoriassa hevosen hoitamista ja harjaamista, hevosen käyttäytymistä sekä reagoimista ihmiseen, hevosen kanssa vuorovaikuttamista, varustamista. Ratsastustunnilla harjoitellaan hevosen oikeaoppista taluttamista, selkään nousua, hevosen perushallintaa; liikkeelle käskyä, ohjaamista, pysäyttämistä samalla kun oma tasapaino ja kehon hallinta paranee. Tasapainon kehittyessä kokeillaan myös ravia ja mahdollisesti laukkaa sekä opetellaan keventämään ravissa.

Alussa käytetään taluttajia ja avustajia, mutta hevosen hallinnan parantuessa, pyritään taluttajista pikkuhiljaa eroon.

Ratsastuskypärän saa lainaksi ratsastuskoululta. Kurssi pidetään ulkokentällä tai maneesissa säiden mukaan.

Ilmoittautumiset ti 26.3. mennessä sähköpostilla jrs.toimisto@kolumbus.fi