YKSITYISTALLI

Järvenpään Ratsastusseura vuokraa karsinapaikkoja yksityishevosille. Tallivuokra löytyy hinnastosta.

JRS:n yksityistalli sijaitsee omalla tallinkäytävällään, samassa tallirakennuksessa kuin ratsastuskoulu. Karsinat ovat tilavat ja siistit.

Tallissamme työskentelee 3 vakituista tallimestaria. Tallin aukioloaikana on aina henkilökuntaa paikalla hevosista huolehtimassa.

Täysihoito yksityistallissa sisältää:

• Karsinoiden puhdistus kerran päivässä.
    Turvekuivitus.

• Ruokinta neljästi päivässä
    Ruokimme hevoset heinällä neljä kertaa ja kauralla kolme kertaa päivässä. Käytämme aina laadukkaita rehuja. Saatavana on sekä säilö- että kuivaheinää. Kaura litistetään paikan päällä vähän ennen ruokintaa, myös kokokauraa on mahdollista käyttää. Tallimestarit voivat antaa omistajien hankkimia lisärehuja kauraruokintojen yhteydessä. Ruokinta-ajat

• Puolipäivätarhaus (tilanteen mukaan myös kokopäivä)
    Hevoset tarhataan päivittäin hiekkapohjaisissa tarhoissa, yksittäin tai omistajien toiveesta esim. pareittain. Tarhauksessa pyritään noudattamaan hevosenomistajien toiveita mahdollisuuksien mukaan. Vapaapäivinä pyritään järjestämään kokopäivätarhaus.

Kesällä tarjolla on laidunmahdollisuus kaikille ryhmissä viihtyville hevosille, säiden ja ruohonkasvun mukaan (muutama tunti/pvä).

• Loimitus
    Hevosille puetaan tarhaan yksi ulkoiluun tarkoitettu loimi. Loimet tulee olla nimetty ja helposti löydettävissä. Tarvittaessa hevoselta voidaan riisua lämpöpintelit tai pukea tarhaan suojat yms. (suojamaksu).

• Säilytystilat
    Kuivassa ja lämpimässä satulahuoneessa on kaikille yksi satula- ja suitsipaikka, sekä lokero loimille.

Kaikilla hevosenomistajilla on mahdollisuus saada käyttöönsä varustekaappi ja sijoittaa varustearkku/kaappi  tallin ”vintille".

Ratsastuskoulun satulahuoneessa on pakastin, jossa voi viilentää kylmäyssuojia.

Rehuhuoneessa kaikilla paikka lisärehuille.

• Pesukarsina, kuivaushuone ja pesukone
    Pesukarsinaa voi vapaasti käyttää hevosen ja varusteiden hoitoon (kylmä + lämmin vesi).

Mahdollisuus pesettää loimia ym. erillisestä maksusta tallin teollisuuspesukoneella.

Kuivaushuone loimille ja muille märille varusteille.
    ⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠
  • Ratsastusalueet
    Käytössä on kaksi isoa ratsastuskenttää sekä kaksi maneesia (20 x 64m hiekka-kuitupohjainen maneesi ja 20 x 40m hiekkapohjainen maneesi). Ratsastuskoulutunnit pidetään yleensä isossa maneesissa, jolloin toinen maneesi on aina yksityisratsukoiden käytettävissä, myös  ratsastuskoulutuntien aikana.

Käytettävissä seuran estekalusto ja kouluaidat.

Tallin läheisyydessä olevilla yleisillä teillä ja poluilla saa ratsastaa, maastoiluun on käytettävissä myös noin 2km pitkä peltoa kiertävä polku. Ratsastajat ovat velvollisia korjaamaan hevostensa jätökset välittömästi pois ulkoilureittien varrelta.

Omat valmentajat ovat tervetulleita. Valmennustunnit merkitään maneesin varauskalenteriin. Yksityisratsukoiden on mahdollista osallistua myös ratsastuskoulun tunneille omalla hevosellaan eri maksusta.